Left 4 Dead Bulgaria
<< ЗА МОЖЕШ ДА ПИШЕШ ИЛИ ОТГОВАРЯШ ВЪВ ФОРУМА, ВЛЕЗ ИЛИ СЕ РЕГИСТРИРАЙ >>



Ако желаеш да играеш с други българи, тук е мястото да ги намериш!

Фрази и техники в Left 4 Dead 2

Go down

Фрази и техники в Left 4 Dead 2

Писане by icakabrat on Нед 12 Яну - 5:31

Тук ще ви разясня някои често използвани фрази и техники в играта. Статията е взета, преведена и подобрена от форума на Steam.


  • to pin/be pinned down - Неприятна ситуация, в която сте приклещен (тоест сте неспособен да се движите, стреляте или използвате меле атаки) от спешъл инфектед. Последните са чарджър, смоукър, хънтър и жокей.


  • to bait [бейт] - Обратното на ръшване (агресивен и най-често невнимателен начин на игра). Идеята на тази техника е играчите от инфектед отбора да бъдат примамени да атакуват, и да бъдат елиминирани по-лесно, отколкото ако не се хванат на примамката и изчакат най-удобния момент за атака. Често тази техника се използва и на така наречения choke point [виж надолу]


  • caller [колър] - Така наречения капитан на отбора. Той инструктира и информира останалите за ситуацията, както и какво точно трябва да бъде направено в нея, за да бъде овладяна по адекватен начин.


  • to chip [чип] - Да чипваш означава да нанасяш щети (damage) на противник от инфектед отбора. Близо до ума е, че хънтър, който си "чипнал" с известно количество демидж, е по-лесен за убиване. Най-важното чипване се извършва върху танка. (не забравяйте, че най-важното е да го подпалите по някакъв начин, било то с молотов или със запалващи муниции!)


  • choke point [чоук пойнт] - Това са специфични места по дадена карта, на които играчите от инфектед отбора имат предимство над тези от оцеляващите. Пример за подобни места са тесни коридори, или места, на които има стълба, по която трябва да се качите. Извършване на организирана и с перфектен тайминг атака на подобно място може да доведе до катастрофален изход за оцеляващите, но нека не забравяме така наречения bait. Ако бъде извършен както трябва, и инфектед отбора се хване на примамката, choke point-ът е безопасен (доколкото може да е безопасен в тази игра  rabbit ) Пример за такива места са входа към канала в The Parish 3, както и изкачването на стълбата в Dark Carnival 2.


  • to clear [клиър] - Означава да убиеш инфектед противник, който е приклещил играч от твоя отбор, или просто да избиеш тълпата (хордата) зомбита, които ти препречват пътя.


  • to commit [комит] - Използва се при играта с танк. Означава да ръшнеш сървайвърите, в опит да ги свалиш на земята. Обикновено докато оцеляващите са фокусирани върху атакуващата ги маса от мускули и неприятни звуци, останалите от инфектед отбора трябва да се сработят и да елиминират заетите с танка оцеляващи.


  • crown [краун] - Означава да убиеш вещицата с един единствен изстрел от помпа (от упор естествено). Извършването на същото, но когато вещицата е вече събудена и бяга към теб, се нарича "далечен краун". По-подробно обяснение за ефикасното елиминиране на вещицата можете да намерите в [You must be registered and logged in to see this link.] на Lenux (Благодаря за което).


  • damage pounce [демидж паунс] - Техника, използвана при игра с хънтър. Изпълнява се като скочите върху някой от някаква височина, като ефекта е допълнително демидж (най-много 25). Количеството демидж зависи от времето, което сте прекарали във въздуха, преди да паднете върху някой, а не от височината, от която падате.


  • death charge [дет чардж] - Изкуството да убиеш оцеляващ, като го хвърлиш "извън картата" през ръб, скала или нещо подобно. Единствените инфектед, които могат да изпълнят въпросната техника, са жокея и чарджъра.


  • death pull [дет пул] - Това нещо зависи изцяло на случайност (тоест математическите изчисления на играта). Получава се когато смоукър дръпне сървайвър от голяма височина. Понякога сървайвъра ще се хване за ръба и ще виси там, докато някой не го издърпа. Понякога обаче сървайвъра директно пада през ръба и умира, и именно в този случай говорим за въпросния death pull.


  • to deadstop [дедстоп] - Това е една от най-ценните, както и една от най-трудните за овладяване техники в тази игра. Успешна е когато успеете да ударите с десния бутон (меле атака) летящ към вас хънтър или жокей. Ако успеете да го направите въпросните хънтър или жокей не ви скачат отгоре, а падат зашеметени пред вас, като разполагате със секунда-две да ги елиминирате. Това е един от най-важните и основни похвати в играта, овладеете ли го няма да имате проблем с тези 2 класа от инфектед отбора.


  • ghosting/stealth [гоустинг/стелт] - И двете означават едно и също, просто се използват различно в различните държави. Това е много полезна техника. Изпълнява се когато клекнете или ходите бавно (по default с ctrl и shift). По този начин играчите от инфектед отбора не виждат контура ви, и следователно не знаят къде сте, както и на колко кръв сте.


  • juke [джуук] - Полезна техника при битка срещу танк. Изпълнява се като извършите рязко и неочаквано движение преди танка да ви удари, като в резултат на това движение танка пропуска удара си и си спечелвате още малко време да го "чипвате".


  • jump rock [джъмп рок] - Техника при игра с танк. Изпълнява се като натиснете едновременно скок и мятане на скала (по default space и десен бутон на мишката). При правилно изпълняване танка едновременно скача и започва хвърлянето на скала, при което с приземяването си и половин секунда по-късно той хвърля скалата. Техниката е полезна за скъсяване на дистанцията, която скалата трябва да измине, следователно намаля времето за реакция на сървайвърите.


  • to level the charge/levelling [левъл дъ чардж/левълинг] - Тази техника изисква чиста прецизност и тайминг (подобно на deadstop техниката). Изпълнява се като убиете чарджър докато бяга към вас с един удар от меле оръжие. [По принцип всяко меле оръжие убива спешъл инфектед (без танка естествено) с един удар]


  • line of sight [лайн ъф сайт] - Много важно правило в играта. Винаги трябва да имате визуален контакт с останалите от отбора (на оцеляващите имам предвид). Така когато някой е изостанал или избързал и е сам, ако някой инфектед го приклещи можете да го спасите от разстояние с почти всяко оръжие, като е желателно да клекнете за подобряване на точността на въпросното оръжие.


  • to pop [поп] - Термин, който влиза в сила при моменталното елиминиране на буумър веднага след като се е родил.


  • proxy boom [проски буум] - Много неприятна ситуация. Представлява експлодирането на буумър (най-често поради несъобразителни играчи, които го стрелят без да го блъснат назад) сред група от оцеляващи. Най-често всички са оклепани с тази гадост, но ако го чуете навреме трябва да се разпръснете, никога не стойте сгъчкани един в друг ако чувате буумър наоколо!


  • pubstomp [пъбстомп] - Това е когато група от 4 приятели играят срещу четирима непознати и случайни хора. Обикновено пъбстомпърите са играчи с малко опит и могат да победят само некоординиран отбор.


  • punch rock [пънч рок] - За щастие вече несъществуваща техника. Изпълнявала се е когато танкът извърши едновременно три действия - скок, ляво копче и дясно копче на мишката. По този начин танка скача, удря с ръка и хвърля камък едновременно. Вече би трябвало да се досещате защо тази техника не съществува...нали?


  • ragequit [рейджкуит] - Широко разпространен термин в гейминг пространството. Използва се в множество онлайн игри, като LoL, Dota, HoN, StrarCraft и още много, както и L4D2. Наричат някого "рейджкуитър" когато изгуби търпение, поради небалансирани отбори или злонамерени противници (както и хакери), и напусне играта преди да е приключила. Естествено има и ситуации, в които просто ти се налага да напуснеш, това не те прави рейджкуитър (или поне за себе си).


  • rocketboomer [рокетбуумър] - Забавна и полезна техника, която отново изисква голямо количество тайминг, но най-важният фактор е скоростта. Използва се с буумър. Още преди да се родите с буумъра, скоростта ви на придвижване е доста висока. Избирате си някоя средно висока сграда, засилвате се и точно преди да установите визуален контакт с оцеляващите натискате едновременно скок и ляво копче на мишката (за да се родите). По този начин след като се родите вече сте във въздуха като запазвате скоростта си на придвижване от момента в който не сте били родени. Така буумъра лети доста бързо и идеята е да се приземите върху оцеляващите, да се опитате да оповръщате максимален брой от тях и да се надявате някой да ви застреля преди да ви блъснат надалеч. Използването на тази техника прави буумъра много по-труден за убиване, отколкото ако просто се спуснете над оцеляващите и падате вертикално към тях. Видео, представящо тази техника, можете да видите [You must be registered and logged in to see this link.].


  • to rush [ръш] - Обратното на bait (виж втория термин в темата). По-опитните отбори се възползват от ръшването. Да ръшваш означава да се движиш с максимална скорост по картата без да спираш да търсиш за муниции, аптечки, оръжия и каквото и да било друго. Понякога дори не се спира при атаки на инфектед, а специалните инфектед се убиват в движение. Звучи по-лесно, отколкото е. Само най-опитните отбори се приспособяват към тази техника, тъй като изпълнението и изисква огромно количество прецизност, добра точност с оръжията, перфектна комуникация между съотборниците и може би малко късмет. Най-добрият отбор, използващ ръш техниката е руският отбор Prior, понастоящем играещи под името Phys1x Gaming.


  • russian arms [ръшън армс] - Отново несъществуваща техника поради небалансираност. Понякога заради лаг, пинг и манипулирани интернет настройки на играча ударите с ляво копче на танка са с много по-голям обхват. Тази техника е наречена така, защото за първи път е открита и използвана от руснаци (естествено  Laughing ). Преди този проблем да бъде премахнат от играта, въпросният ефект се е постигал като се е променяла стойността на cl_interp на екстремно големи стойности (400-500 милисекунди). В момента играта не позволява стойности по-големи от 100 милисекунди, като вероятно в бъдеще ще бъдат намалени още повече. Пример за тази техника можете да видите [You must be registered and logged in to see this link.]


  • spawn blocking [спаун блокинг] - Много полезна техника, изискваща познаване на картата с подробности. Успешна е когато оцеляващите се позиционират на такова място, че инфектед противниците им да не могат да се родят близо до тях, заради визуален контакт или прекалена близост. По този начин инфектед играчите са затруднени максимално поради неспособността да изненадат противниците си.


  • to skeet [скийт] - Означава елиминиране на спешъл инфектед докато е във въздуха. Използва се най-често за хънтъри. "clean skeet" е когато убиете летящ към вас хънтър на пълна кръв с един изстрел от помпа.


  • tri/quad-cap [трай/куад-кап] - Неприятна ситуация, при която 3 или 4 приклещващи инфектед класа (хънтър, смоукър, жокей и чарджър) успеят да свалят/приклещят 3 или 4 сървайвъра едновременно. Особено опасно положение е когато има и танк. Процента за оцеляване на оцеляващите намалява драстично.


  • to walljump [уолджъмп] - Изключително важна и полезна техника с хънтъра, която всеки уважаващ себе си L4D2 играч трябва да владее. Когато клекнете с хънтъра скачате към някоя стена и точно преди да се блъснете в нея се обръщате в друга посока и скачате отново, като повтаряте последното (извършва се с постоянно държане на ctrl). По този начин отскачате от стена към стена и можете да изминавате големи разстояния бързо. Освен това хънтър, качествено изпълняващ тази техника, е почти невъзможен за уцелване и убиване във въздуха. Има безброй tutorial-и за този похват в интернет, потърсете ги и се образовайте.


  • to wallkick [уолкик] - Същото като walljump-а, но безшумно. Сигурен съм, че сте забелязали какви неприятни крясъци издава хънтъра като скача. С тази техника това вече не е проблем, тъй като противниците ви не знаят местонахождението ви, защото не ви чуват. Обяснение как става това също има в интернет. (Не го обяснявам подробно тук, защото идеята е това да е жаргонен речник, а не учебник, макар че се поунесох тук-там... Laughing  )


  • wipe [уайп] - Ситуация, в която всички оцеляващи са приклещени от спешъл инфектед, осакатени, висящи от ръб или мъртви. Резултата - сървайвърите губят.


  • griefer/troll [грийфър/трол] - Някой, който нарочно разваля играта, като нанася щети на съотборниците си, или не им помага в ситуациите, които го налагат за да се постигне успех.


  • l2p [лърн ту плей] - Съкращение от "learn to play", или иначе казано "Махай се, слаб си..." Обикновено се използва от арогантни и неопитни играчи, току що загубили спор поради липса на адекватни аргументи. Не го използвайте, по-добре открийте грешките си и се опитайте да ги поправите.


  • hs [хедшот] - Съкращение от headshot, или иначе казано - изстрел в главата. Най-ефективният начин за убиване на каквото и да било (и в играта, и в реалния живот  rabbit ).


  • hr [хънтинг райфъл] - Съкращение от hunting rifle, ловното пушкало. Много демидж и висока точност при стрелба в движение.


  • 2 and 2 - Техника, при която двама от оцеляващите са малко по-напред, а други двама са по-назад. Дали е ефикасна - зависи от картата и състава на противниковия отбор.


  • far-light [фар лайт] - Подпалването на танка с молотов от голямо разстояние, най-често докато е спрял, за да хвърли камък по вас.


  • moon rock [муун рок] - Използва се при игра с танк. Представлява опит да удариш оцеляващите с камък или друг предмет от много голямо разстояние. Може да представлява неприятна изненада за тях, тъй като те не виждат въпросния предмет.


  • M2 - Ще ви излъжа, ако ви кажа от какво идва това съкращение, но представлява когато някой от сървайвърите спами излишно много меле атаки, дори когато са излишни. Повод за подигравка.  tongue 


  • 1/2/3/4 bag - Термин, показващ колко сървайвъра са били оповръщани (или просто изцапани) от буумър. Естествено ако има 8 сървайвъра в сървъра ще е 8 bag. Колкото толкова.


  • UTFC - Съкращение от "USE THE F#$%ING CAR". Обръщение към танка да използва подвижните обекти покрай него, вместо да гони сървайвърите. Удари ли те предмет, изстрелян от танка, веднага си осакатен, дори и да си бил на пълна кръв.


  • secure [сикюър] - Техника, при която докато един от сървайвърите е приклещен от конкретен клас, друг приклещващ спешъл инфектед се скрива в близост до първия и чака някой да дойде и да се опита да спаси жертвата. Тогава този, който secure-ва ситуацията напада спасителя. Може да се извърши с целия отбор, постигайки победа, но се изисква перфектен тайминг и комуникация. Също така зависи и от конкретното място, на което е приклещена жертвата.


  • ninjatov - Неприятна, но понякога наложителна техника. Когато сте обградени от зомбита и не можете да мръднете, или да ги изблъскате достатъчно за да излезете от кръга, просто хвърляте Молотов в краката си. Така моментално обездвижвате зомбитата за момент, давайки ви възможност да се проврете между тях и да се дръпнете на разстояние, за да ги изчистите.


  • to kite [кайт] - Полезна техника, представляваща стреляне и избягване на удари от инфектед докато се движите. Обикновено се прилага при танка, но може да се приложи и във всички други ситуации, освен смоукъра. Зиг-заг върши работа (но не правилен зиг-заг, някакъв крив и непредвидим!).


Това е засега, ако някой има да допълни или коригира нещо да коментира тук, или да пише на скайп/лс. Благодаря за отделеното време, информацията тук е доста непълна, има още много термини, техники и жаргонизми, които не съм обяснил, но има време. Сложил съм транскрипция на повечето термини и фрази, защото с тъга забелязвам колко много неграмотни индивиди има в интернет пространството. Ако желаете мога да сложа и превод към всичките термини и фрази, към които може да се добави такъв. Надявам се да ви е било полезно, макар че написаното тук е главно за по-нови играчи, каквито повече тук не са. Давайте рейтинг, ако ви е харесало.
Поздрави

Христо Найденов


_________________
NEVER underestimate your enemies. They are the first to spot your mistakes and weak spots!
avatar
icakabrat

Брой мнения : 62
Join date : 07.01.2014
Age : 25
Местожителство : Sofia

Върнете се в началото Go down

Re: Фрази и техники в Left 4 Dead 2

Писане by Lenux on Нед 12 Яну - 20:58

Браво Smile Полезно е, особено за новите играчи както каза.

_________________
I have not.. Come THIS far.. To Die now !!
avatar
Lenux
Admin

Брой мнения : 173
Join date : 08.06.2013
Age : 32
Местожителство : София

http://left4dead.bulgarianforum.net

Върнете се в началото Go down

Върнете се в началото


 
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите